28 de ani de traditie

Iasi, Bd. Nicolae Iorga 12 ETelefon 0751100047

Reparatii si reconditionari turbine :

reparatii turbine iasi

 

Ce este sistemul TURBO?

Multi dintre noi au auzit despre sistemele turbo ale autoturismelor, dar putini însa stiu care este principiul de functionarea a unei turbine. Majoritatea cunosc doar faptul ca acest mecanism mareste puterea motorului.

Motorul, am putea spune, este un organism care respira, adica care are nevoie de oxigen pentru a produce energie. În camera de ardere a motorului este incendiat amestecul dintre combustibil si aer, în urma caruia este produsa acea energie necesara deplasarii autoturismului. Etapa finala a acestui proces este eliminarea în atmosfera a substantelor rezultate în urma arderii.
Turbinele sunt dispozitive care aduc în cilindrii motorului o cantitate suplimentara de oxigen. O cantitate suplimentara de aer înseamna o ardere mai rapida a combustibilului, deci o portie suplimentara de energie pentru propulsarea autoturismului. Avantajul sistemelor turbo este faptul ca ele nu influenteaza asupra greutatii autoturismului. Turbina auto este asemenea unei pompe de aer. Gazele de esapament care sunt eliminate din motor pun în miscare eleroanele turbinei care trag aer în cilindrii motorului. Acest mecanism mareste putere motorului, în medie cu 20 de cai.
Ultimele inventii în domeniul tehnologiilor auto au permis ca turbinei simple sa-i fie adaugat un compresor, care are scopul sa micsoreze (comprime) volumul de aer, astfel, permitând utilizarea unei cantitati mult mai mari de aer la arderea combustibilului.

 

Din cauza unor greseli de exploatare a turbinei, facute de majoritatea soferilor, acesta se defecteaza.

„Dupa ce masina este parcata, turbina, din inertie, continua sa se roteasca, chiar daca motorul este oprit. În cazul în care motorul nu mai functioneaza, în turbina nu mai patrunde lubrifiant, astfel forta de frecare dintre elementele acesteia este mai mare, ceea ce duce la defectarea mecanismului. Proprietarii de masini cu motoare turbo, dupa ce parcheaza autoturismul, ar trebui sa tina motorul pornit vreo 30 de secunde, pentru ca sistemul turbo sa se opreasca si sa nu se defecteze"


Sistemul turbo a fost inventat în 1905 de catre inginerul elvetian Alfred Buchi si a fost utilizat pentru prima data la vapoarele cu motoare diesel. Primul motor turbo a fost construit de catre compania General Motors, în 1962.

Contact

Detalii si informatii

 

service@racemi.ro

sef service

Ing. Daniel tomA

Tel : 0751 100 047

 

 

 

Localizare